Annas funderingar genom livet...

Hur svårt kan det va?

2008-09-17 @ 22:04:38

Haft kundservice- kickoff idag. Tanken var att vi skulle vara hos vår chef men på grund av sjukdom så blev det ändat. Fick tillbringa första halvan av dagen på varuhuset och sedan avbryta för lunch. Efter lunchen var det ingen som visste vad vi skulle göra, det enda vi visste var att vi skulle ha på oss kläder för att vara utomhus. Vi tog en härlig promenad genom skogen och kom så småningom fram till en sjö. Därefter fick vi vårt uppdrag: vi skulle plocka svamp! Hur kul som helst. vi gick i små grupper och snacka om världsproblem som löstes under dessa timmar... :)
Dagen var mycket lyckad och man har med sig många användbara tankar och ideér. Tack alla som deltog å tack för det varma välkomnandet!

Jag tror att jag har börjat förstå att jag har varit lite för snäll genom åren. Har alltid tänkt på att alla andra ska ha det så bra och skitit lite i mog själv. Nu är det slut på det! Fick ett litet "wake-up" call idag när en av mina närmaste bekantskaper ringde. Det är en människa som stått mig mycket nära sedan ungefär 8 år, men som jag kanske inte umgåtts så mycket med den senaste tiden eftersom vi bott i olika städer. Har ialla fall försökt få tag i personen i fråga för att berätta att jag fått ett nytt jobb och att jag nu flyttat å så, å inte kunnat nå personen. Förrän idag! då denna ringer upp och är skitförbannad. Av vilken anledning gick inte att utläsa mellan alla fula ord.
Fattar inte att det kan gå så fort i vändningarna, och när det inte ens finns en vettig anledning! Hatar denna typ av attityder och förstår inte varför det tar så mycket energi, önskar att man bara kunde stänga av och inte bry sig mer.. men det är helt omöjligt! Ångrar alla gånger man ställt upp och agerat stöd, alla sena telefonsamtal för att stötta och peppa, alla gånger man har försökt vara förstående men igentligen har man bara velat säga: är du helt dum i huvudet?
Jaja, inte så mycket att göra åt det idag, men nu vet vi ju ialla fall vart vi har varann...

Funderar på att åka ner till Varberg till I och P i helgen. Mamma och pappa skall åka ner redan torsdag, men iså fall åker jag ner fredag efter lunch. Problemet är att det inte finns några tågbiljetter hem till sthlm på söndagen... Vi får se hur det går, men jag kan tänka mig att de behöver min hjälp, de skall nämligen flytta...

Annars så har det varit ett par rätt så lugna dagar. Har inte hänt så mycket.
Men det kan man ju inte begära heller när det enda man gör är att sova å jobba... :)

Nä nu är det dags att nanna kudden. Det är ju faktiskt en dag imorron också.
Tjingeling!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: LillaSyster

Jag hoppas verkligen att du har möjlighet att komma ner till mig i helgen, det vore verkligen superkul! :)Även fast det var mindre än 1 vecka sedan vi sågs senast saknar jag dig redan :) Ha det bra hjärtat!

2008-09-18 @ 00:21:55
URL: http://idaleyonberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback