Annas funderingar genom livet...

Anna´s kladdkakemuffins.

2009-06-13 @ 20:38:06

I mitten på veckan så bakade jag muffins. De blev en succe på jobbet så nu ikväll har jag gjort en ny sats för att "muta" mina medarbetare imorron.. :)
Delger er receptet som nog är det lättaste, resp godaste jag gjort på länge... håll tillgodo!


Du behöver:

125 g smör
2 ägg
3 dl socker
2,5 dl vetemjöl
5 msk kakao
1 msk vaniljsocker
1 krm bakpulver

Gör så här:
Värm ugnen till 180 grader.


Smält smöret och låt det svalna. Vispa ihop ägg och socker med elvisp.
Blanda torrvarorna och
blanda ner i smeten. Till sist, tillsätt smöret.
Vispa försiktigt till en jämn smet och häll smeten
i muffinsformar. 

Gräddas i ca 13-14 min. När de svalnar så sjunker de ihop (vilket inte innebär ett misslyckande utan att man har gjort helt rätt)

Receptet räcker till cirka 10 stora muffins.




Permalink Den sanna vardagen Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback